Terugbetaal- en retourbeleid

Het retourneren van een bestelling is eenvoudig. Zomaar.nl biedt 30 dagen de tijd om de bestelling te retourneren. Volg het onderstaande stappenplan voor een snelle afhandeling:

  • Verpak het artikel zorgvuldig, zodat het niet beschadigd tijdens de verzending
  • Stuur een e-mail naar ‘klantenservice@zomaar.nl’ met het ordernummer
  • Vervolgens stuurt Zomaar.nl een retourlabel naar het e-mailadres waar de bestelling mee geplaatst is, in de e-mail staan verdere instructies wat betreft het retourneren.

Let op: retourzendingen zijn alleen gratis wanneer het retourlabel van Zomaar.nl gebruikt wordt. Gemaakte kosten voor een verzending zonder retourlabel worden niet vergoed. Alle betalingen worden vergoed, inclusief eventuele leveringskosten. Onverwijld doch binnen 30 dagen volgend op de dag waarop de herroeping gemeld is. Voor terugbetaling gebruikt Zomaar.nl hetzelfde betaalmiddel als waarmee betaald is, tenzij is ingestemd met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos.

Uitzonderingen

Leveringen vinden plaats op de door u opgegeven afleveradressen. Zomaar.nl draagt de kosten en het risico van de verzending. Indien een pakket niet is aangekomen op het, door u opgegeven adres, dan worden de volledige kosten van dit pakket aan u gerestitueerd of er wordt, na overleg, een vervangend pakket nogmaals verzonden.

Indien een pakket retour gezonden wordt naar Zomaar.nl omdat een adres onjuist door u is opgegeven, dan worden de volledige kosten gerestitueerd minus verzendkosten en €5 handelingskosten per pakket.

Indien een pakket retour gezonden wordt naar Zomaar.nl omdat een pakket niet tijdig wordt afgehaald van een PostNL punt door één van uw geadresseerden, dan worden de volledige kosten gerestitueerd minus verzendkosten en €5 handelingskosten per pakket.

Indien een pakket onderweg beschadigd dan krijgt u de keuze om het volledige bedrag van dat pakket gerestitueerd te krijgen of dat Zomaar.nl kosteloos een nieuw pakket verstuurd.

Verwerkingstijd​

Binnengekomen retourneringen worden binnen vijf werkdagen verwerkt. De verwerkingstijd voor onvolledige retourneringen kan langer zijn. Zodra we de retournering hebben verwerkt storten we het aankoopbedrag terug naar de rekening waarmee betaald is. Zomaar Events & Geschenken stuurt per e-mail een bevestiging, als het product in goede orde is ontvangen. Uiterlijk 14 dagen na retourneren staat het aankoopbedrag weer op de rekening waarmee de bestelling geplaatst is.

Garantietermijn​

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling beschadigd raakt tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan dragen wij kosteloos zorg voor reparatie of vervanging.

Contact​

Nijverheidsstraat 10 | 1704RA | Heerhugowaard | Nederland
E-mailadres: klantenservice@zomaar.nl
Telefoonnummer: +31 72 220 45 10

De openingstijden zijn maandag t/m vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur.